RSS
Life is a series of collisions with the future; it is not the sum of what we have been, but what we yearn to be...

Apa yang akan berlaku pada Ramadhan 2012??


sebelum aku mula letak artikel ni....
aku nk bgtau yg aku dh lme gile x jenguk blog ni..
ape la blog sendiri pun malas nk tgk..
pegi komen blog org lain bkn main rajin plak..
hahaha...
ok la...
aku dpt artikel ni dri sebuah forum yg aku sllu lepak..
aku pun x pasti sme ade bnda ni btul atau............
aku x berani nk brani nk ckap btul ke x..
aku pun 50-50 la nk prcaya bnd ni..
ni die artikel nye...


Cuba kira... 1Ramadan pada tahun 2012 jatuh pada 20 july hari jumaat,jadi 3 august 2012 bersamaan 15 ramadan jatuh juga hari jumaat.Sama dengan hadis nabi pasai huru hara besar yang akan jadi pada tengah malam pertengahan bulan ramadan iaitu hari jumaat 15 ramadan
dekat bumi ni yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, pasai satu suara yang amat dahsyat akan k ita dengar dekat langit,bukan kiamat tapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3,yang tinggal cuma 1/3 shj.(yang NASA Amerika dok bag ita u pada 21-12-2012 planet X akan lin tas mai kat bumi ni)Adakah k ita semua ni tergolong dalam 1/3 tu.......ALLAH sahaja maha mengetahui.. ......... .. cuba k ita tengok hadis nabi kat bawah ni dan kenyataan pasal calender islam 2012 dan klik kat home page bawah ni untuk maklumat lanjut...

Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:
Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?" Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari ping ita nnya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah te lin ga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: "Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".


UPCOMING IMPORTANT ISLAMIC DATES

2010 Calendar
Islamic New Year: December 18, 2009 (1431 A.H.*)
Aashura: December 27, 2009
Ramadan: August 11 - September 8, 2010
Eid ul-Fitr: September 9, 2010
Hajj: November 14 - November 17, 2010
Eid ul-Adha: November 16, 2010

2011 Calendar
Islamic New Year: December 7, 2010 (1432 A.H.*)
Aashura: December 16, 2010
Ramadan: August 1 - August 29, 2011
Eid ul-Fitr: August 30, 2011
Hajj: November 4 - November 7, 2011
Eid ul-Adha: November 6, 2011

2012 Calendar
Islamic New Year: November 26, 2011 (1433 A.H.*)
Aashura: December 5, 2011
Ramadan: July 20 - August 18, 2012
Eid ul-Fitr: August 19, 2012
Hajj: October 24 - October 27, 2012
Eid ul-Adha: October 26, 2012

http://moonsighting.com/calendar.html

Aku pon xtau nak ckp cmne ni, harap kita ni selamat daripada sebarang mara bahaya.insyaalah


ni ade 1 lagi video yg ade kaitan ngn artikel ni..




kalau korang dh tgk video ni..
mari la kite renung kan bersama-sama..
yg hakikat nye Dunia memang sudah tua..
bertaubat n beribadat la sebelum terlambat...

2 Hamba ALLAH yg ingin Berkata-kata:

LULU LALALA™ said...

menakutkan..hmmm..insaf2.

ManGyver said...

kite sbnr nye x leh takut mende2 ni smua...
kite sptut nye sudah bersedia dgn mende2 ni smua...
kite bukan tau bile bnd tu nk jdi..
mgkn bulan dpn..
mgkn mggu dpan..
lbih dahsyat lg mgkn jap lgi..
wallhualam..

 
Copyright 2009 .: ePik kEhiDupAn :.. All rights reserved.
Free WordPress Themes Presented by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy